Gisteren opende de nieuwe gallerie van Kers gallery met Thomas I’Anson, Koen Taselaar en mijzelf.
Hier een beeldverslag;
Kers gallery overzicht
Kers gallery overzicht
Koen Taselaar – Diverse werken op papier ongeveer A4
Koen Taselaar – Simulacrum, Jelly, Peaks, Parallax – 21x15cm Inkt en collage op papier
Koen Taselaar – Zonder Titel – Stencil op papier (behangpapier)
Koen Taselaar – HA AH – 31x22cm Inkt op papier
Koen Taselaar – Zonder Titel – Stencil op papier & Niek Hendrix – 10310 (III) – 38x32cm Olieverf op doek op paneel (detail)
Niek Hendrix – 10310 (II) – 113x84cm Olieverf op doek op paneel
Niek Hendrix – Vanitas – 64x64cm Olieverf op doek op paneel
Thomas I’Anson – CCOPUY #2 – 250x410cm Offset op papier
Thomas I’Anson – Sri Yantra (Unravelled) – Katoen (#2 uit reeks van 9)
Thomas I’Anson – Sri Yantra (Unravelled) – Katoen (#2 uit reeks van 9) (detail)
Is nog te zien bij Kersgallery te Amsterdam tot en met 18 november.
Gerelateerd
Mooi werk Niek, naast het conceptuele blijk je ook een kundig schilder te zijn. 😉 Kun je iets zeggen over dit werk?
@Ilja, Dankje. Welk werk precies of het geheel? En wat is je vraag? 😉
Niek, ik bedoel jouw bijdrage.
Ik maak schilderijen die zowel figuratief als abstract kunnen zijn. Met deze beelden onderzoek ik modellen over beeld, waarneming en betekenis. Is hetgeen wat ik zie ook daadwerkelijk hetgeen wat je in je hoofd hebt? De schijnbare wetten van de werkelijkheid probeer ik met beeld te toetsen. Dit betekend dat veel van mijn werken teruggrijpen op paradigma’s over beeldende kunst, die zowel beeldend als geschiedkundig als theoretisch kunnen zijn. Vervolgens stel ik dat concept ter discussie om zodoende de systematiek van het benoemen steeds fundamenteler bloot te leggen. In die zin spreek ik ook wel over ‘voor’beelden, als het tegenovergestelde van het nabeeld.
Kortgezegd: Mijn werk gaat over de systemen die ten grondslag liggen aan het kijken, en verwerk deze conceptmatig benaderd in een schilderwerk.
Dank je voor de uitleg, die is vrij uitgebreid. Ik ben benieuwd hoe je dit concept direct op de hier getoonde werken kunt ‘projecteren’. Kun je uitleggen hoe je bij de twee doeken te werk bent gegaan / wat je gepoogd hebt te doen? En is er ook een onderlinge relatie tussen de twee doeken?
@Ilja,
Ik ben geen voorstander om tekstueel mijn werk in die zin te verklaren. De problematiek zit hem in het ‘what you see is what you see’ zoals Stella het noemde. Ik geloof echter niet dat het ‘what’ zo zeer vast staat, ik ben van mening dat het hetgeen ‘you see’ meer van belang is. ‘Beauty is in the eye of the beholder’ maar dan dus met betekenis.
Wel wil ik melden dat mijn werken zowel naast als door elkaar heen ontstaan. Vaak begin ik aan de hand van gevonden beelden, paradigma’s van beelden die ik aantref met mijn bezoeken of simpelweg de enorme catalogus die we het web noemen. Ik maak veel doodles die vervolgens soms de potentie hebben een ‘beeld’ te vormen wat niet onderhevig is aan formele eigenschappen of juist bij de gratie er van, denk aan dingen als kleur, formaat etc. Deze beeld ideeën worden vervolgens geschilderd en daarvan zie je hier enkele mogelijke uitkomsten. Er is dus een samenhang maar deze hoeft niet duidbaar van aard te zijn. De vraag stellen is hem in zekere zin dus ook al direct beantwoorden.
Ik hoop hiermee enkele vragen beantwoord te hebben in zekere zin. Mocht je nog meer informatie willen zullen we een keer moeten afspreken buiten de digitale media ;).