Opening Exhibition, oftewel, de eerste tentoonstelling. Met het idee dat je nooit een herkansing krijgt voor een eerste indruk een belangrijk moment dus. Hoe kies je de juiste toonzetting, vanuit alles wat je nog mogelijk wil bijschaven als galeriehouder.
In het geval van Cinnnamon lijkt de toon helder gezet. Duidelijk actuele kunst vanuit een internationale blik (enkel Biocca heeft concetie met Nederland via de Rijksakadmie). Verder zou absurdisme (Jakup Auce en Catherine Biocca), inhoudelijk visueel spel (Sarah & Charles) en een eerder formalistische toon (Theis Wendt en Lars Morell) een rol kunnen spelen, maar dat laat dus nog veel ruimte over. De werken zouden zowel vanuit conceptuele hoek als formele hoek gemaakt kunnen zijn en hebben dus samen geen heel duidelijke uitspraak.
Wat de getoonde werken binnen die diversiteit wel allemaal gemeen hebben met elkaar is de intentionele ambachtelijkheid. Geen enkel werk bevat onnodige slordigheden, alle werken lijken precies te zijn zoals ze zouden moeten zijn. Je hoeft je niet af te vragen of het kunstwerken zijn, de kundigheden zijn duidelijk zichtbaar.
Een nieuwe galerie met een veelbelovende eerste tentoonstelling dus.

Jakup Auce – Our comedies are nothing to be laughed at – 150x200cm Olieverf op canvas en boksball van 100x35cm

Jakup Auce – Our comedies are nothing to be laughed at – 150x200cm Olieverf op canvas en boksball van 100x35cm (detail)

Theis Wendt – Ambient Ruin – 200x40x50cm Print op acrylaat, piepschuim met acentone & acrylaat, aluminium en folie

Theis Wendt – Ambient Ruin – 200x40x50cm Print op acrylaat, piepschuim met acentone & acrylaat, aluminium en folie (detail)
De tentoonstelling is nog tot en met morgen te bezoeken bij Cinnnamon te Rotterdam.
Laat een reactie achter;